Cyklotrasy v okolí Kašperských Hor

Značených cyklotras kolem Kašperských Hor nenajdete mnoho, však možností na sjízdné trasy pro cyklisty v našem okolí se skýtá dostatek. Vyberte si tu vaši.

Do Rejštejna, na Červenou a přes bizony zpět

Délka okruhu 18 km

Kašperské Hory – po modré na Starou rejštejnskou – před Rejštejnem po sjezdu doleva směrem na Červenou proti směru toku Losenice okolo pily Rejštejn, pily Červená a Karlina pila – po mírném stoupání obec Červená – sjezd po asfaltu kolem bizonů na Mlýn na rybníce – vystoupání ke křížku u Liščího vrchu – odbočení vpravo na lesní cestu k lesní školce Pískovna – vlevo nahoru po asfaltu na státní silnici Vimperk – K. Hory – sjezdem vlevo do Kašperských Hor.

Okruh kolem Žďánova

Kašperské Hory – po silnici směr Vimperk – na Cikánce odbočení vlevo na Nezdice, Kašperk – na vrcholu stoupání asfaltové silnice odbočit vpravo po červené na lesní cestu kolem Žďánova – rovně k bývalé osadě Žďánov – stále po vrstevnicové cestě (červená odbočuje na Královský kámen) – 600 m po této odbočce vlevo po vrstevnicové cestě hřebenem Žďánova – dokončení okruhu a sjezd zpět do Kašperských Hor.

Z Kašperských Hor přes Javorník, Nicov a zpět

Délka okruhu 24 km

Z centra Kašperských Hor kolem školy po zelené a následně červené cyklotrase přes bývalý Ždánov. Doporučujeme pěšky udělat odbočku ke kapli Sv. Jana, v minulosti místa údajného setkávání pašeráků cukerínu z Bavor. V Javorníku se pokocháme výhledy ze samotné obce, rozhledny i rotundy. Vracíme se zpočátku stejnou cestou až k rozcestníku Krankoty. Odtud sjedeme do Nicova (pozdně románský kostel sv. Martina, barokní fara, roubenky), překřížíme silnici Kašperské Hory – Stachy. Po modré Klostermannově cestě stoupáme na rozcestí Pod Milovským vrchem, při následném klesání se kocháme vyhlídkovou krajinou až nás cesta zavede do Amálina údolí k Zlatému potoku. Zde načerpáme síly na závěrečný výstup do Kašperských Hor.

Podhůří Šumavy

Délka okruhu 27 km

Kašperské Hory – směr Vimperk – na Cikánce odbočení na Nezdice, Kašperk – vystoupání na hřeben cesty – sjezd na Nezdice kolem Rychty na Račánku – ve sjezdu odbočit vpravo na asfaltovou lesní cestu – po mírném stoupání dojezd na lamberský myslivecký zámeček (tzv.malá Hluboká) Zaluží – sjezd do vesnice Pohorsko – po žluté sjezd do vesnice Lazny – po žluté úvozovou cestou do Strašína, (možnost návštěvy místního kostela) – vlevo sjezdem na Nezdice – odbočit na křižovatce vpravo na Sušici a po 400 m vpravo Strašínská jeskyně – zpět do Nezdic – vystoupat směrem na Kašperské Hory k Rychtě na Račánku – po zelené vpravo kolem parkoviště na hrad Kašperk – z Kašperku vpravo sjezd po žluté směr na Kašperské Hory – po 300 m odbočit vlevo na místní turistické značení na Kavrlík – dále po asfaltové cestě sjezdem na Kašperské Hory.

Obří hrad

Kašperské Hory – směr Vimperk pod hájenkou Nebe – na Řetenice (4,5 km) – dále přes výhledové místo na údolí Zlatého potoku do Nicova (6,0 km) – odbočit vpravo na modrou a dále po žluté na Popelnou (9,5 km) (zde možnost odložení kola a pěšky dosáhnout keltského Obřího hradu) – z Popelné po červené po proudu Losenice až na asfaltovou cestu (12,0 km) po ní vpravo nahoru na Červenou (13,5 km) – za obcí u kapličky (14,0 km) odbočit vlevo na polní cestu kolem stáda bizonů, kolem Hutašína na Lídlovy dvory (15,5 km) – vpravo na Císařský dvůr (17,0 km) – po červené do Amálina údolí a vzhůru do Kašperských Hor (20,0 km).

Vyhlídky na Šumavu

Kašperské Hory – po modré na Starou rejštejnskou – do Rejštejna (3,5 km) – po červené směr Srní na Myší domky (5,0 km) – vlevo směr Horská Kvilda na Svojše (8,0 km) (možnost návštěvy Dračí skály s výhledem na Otavu – odbočit na Svojších vpravo – cca 800 m) – ze Svojší dále po asfaltové cestě vzhůru – před velkou pravotočivou otáčkou (10,0 km) sjet na štěrkovou cestu směr Dobronín a Kozí Hřbety – odbočit vpravo na zelenou (12,0 km) – příjezd na louku Flusárna (13,0 km) s výhledem na Kašperské Hory – vlevo dolů sjezd na Podlesí – Vogelsang (14,0 km) – stále dolů na asfalt k říčce Losenice (15,5 km) – vlevo na pilu Červená (16,0 km) – napojení na zelenou vpravo přes most do Amálina údolí – kolem Hotelu Šumava (18,0 km) – vzhůru do Kašperských Hor (20,0 km).

Podél řek a říček

Délka okruhu 20 km

Kašperské Hory – Tuškov – v Tuškově odbočit vlevo na polní cestu na Opolenec – v horní části obce vlevo – část lesem,pak po loukách sjezdem na silnici Sušice – Kašperské Hory odbočit vlevo kolem dětského tábora Radost do Radešova – vpravo přes most, řeku Otavu – za náhonem před hotelem Radešov vlevo do stoupání nad řeku Otavu – podél ní do Klášterského Mlýna – v Rejštejně směrem na Červenou – proti proudu říčky Losenice na most přes tuto říčku do Amálina údolí – proti proudu Zlatého potoka – podél rekreačního střediska MV ČR – rovně na lední cestu stále proti proudu Zlatého potoka – okolo záchytných nádrží – seismografické stanice – na Mlýn na rybníce – vlevo stoupáním a klesáním do Kašperských Hor.

Pod keltské Sedlo

Délka okruhu 21 km

Kašperské Hory – směr Vimperk – na Cikánce odbočení na Nezdice,Kašperk – vystoupání na vrchol cesty – sjezd směrem na Nezdice kolem Rychty na Račánku – ve sjezdu odbočit za lesem vlevo na polní cestu na Ostruženská dráha – průjezd vesnicí Klepačka – po příjezdu na komunikaci pokračovat vlevo směrem na Sušici – kolem koupaliště – před osadou Kakánov odbočka vlevo na lesní cestu pod vrch Sedla 902 m. n. m. – souběh 300 m s červeným značením na Durmák – dále po cestě na Humpolec – sjezd na asfalt v obci Bohdašice – vlevo směr Kašperské Hory – přes Pryčnou – Tuškov – Kašperské Hory.